אישה מחייכת בביטחון כי יש לה חניכיים בריאות

דרכים פשוטות לשמירת שיניים וחניכיים בריאות לכל החיים

שיניים וחניכיים בריאות משחקות תפקיד מרכזי בבריאות הכללית שלכם. לכן, חשוב לעשות מה שביכולתכם כדי לוודא שהם ישארו במצב מצויין. כולם יודעים שצחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלים הם הבסיס לשגרת היגיינת פה בריאה. אולם, הם אינן האפשרויות היחידות לשמירה על חיוך בוהק ובריא.

שתו חלב

שתיית חלב זו דרך מצויינת לקבל את מנת הסידן היומית שלכם. סידן לא רק נותן לכם עצמות חזקות, אלא גם שיניים חזקות. יותר מ-95 אחוזים מהסידן בגופכם נמצא בעצמות ובשיניים שלכם. אם אינכם מחובבי החלב, מקורות טובים אחרים לסידן כוללים גבינה, יוגורט, ברוקולי וטופו.

צחצחו עם פלואוריד

לצחצח שיניים במשחת שיניים עם פלואוריד זה גם כן רעיון טוב לשמור על השיניים שלכם בריאות. פלואוריד פועל להפחתת הסיכון לעששת על ידי בניית שכבת הגנה שקופה על גביי השינים שלכם. הגנה זו גורמת לשיניים שלכם להיות יותר עמידות להצטברות פלאק ולהשפעה הרעה של הסוכר עליהן.

שימוש בחוט דנטלי

שימוש בחוט דנטלי צריך להיות חלק עיקרי בכל שגרת טיפול פה בריאה. שימוש יומיומי בחוט דנטלי מסייע במניעת הצטברות אבנית, מחלות לב, עששת, ובאשת הנשימה. לוקח כמה רגעים כדי להשתמש בחוט דנטלי כראוי, אך ההטבות נשמרות לאורך זמן.

החליפו את מברשת השיניים שלכם

עם הזמן, סיבי מברשת השיניים שלכם יכולים להישבר, מה שמותיר אותם ליעילים פחות בהסרת פלאק מהחניכיים והשיניים שלכם. הקפדו תמיד להחליף את מברשת השיניים כל שלושה חודשים לערך. אולם, אם יש לכם שפעת, התקררות או כל זיהום אחר בפה, זהו רעיון טוב להחליף מיד את מברשת השיניים שלכם למנוע את חזרתו של הזיהום.

המנעו מטבק

אם אתם באמת מעוניינים לשמור על שיניים וחניכיים בריאות, חשוב להמנע מטבק בכל צורה. שימוש בטבק, באם בלעיסה או בעישון, תורם למספר מקרים רב ביותר של נזק לרקמות הפה. האבקה המצויה בטבק לא רק מכתימה את השיניים שלכם, אלא גם יכולה להחליש אותן. במקרים חמורים יותר, זה יכול אף לגרום לסרטן הפה. למדו עוד כיצד הפסקת השימוש בטבק יכולה לסייע לשיניים שלכם, במקורות המידע לטיפול הפה של קולגייט.