גומי לעיסה בריא לשיניים: נשמע טוב מכדי להיות אמתי?

אולי אתם חושבים שבדומה לרוב דברי המתיקה, גומי לעיסה יכול רק להזיק לשיניים, אך האמת המפתיעה היא, שיש דבר כזה גומי לעיסה שמועיל לשיניים.

כל סוג של גומי לעיסה ללא סוכר יכול לסייע בניקוי השיניים

כדי לשפר את בריאות הפה שלכם אינכם חייבים ללעוס גומי לעיסה שאותו מפרסמים כיעיל במלחמה נגד חורים בשיניים. לעיסת כל גומי לעיסה רגיל ללא סוכר יכולה לעזור למנוע חורים בשיניים, על ידי סילוק חלקיקי מזון מעל משטחי השיניים. הלעיסה גם ממריצה את ייצור הרוק, דבר המסייע בסילוק שרידי מזון, חיזוק השיניים והורדת רמת החומציות בפה, שגורמת לעששת.

קסיליטול מתוק לשיניים

לעיסת גומי לעיסה יעילה עוד יותר במניעת חורים בשיניים במידה והוא מכיל תחליף סוכר ששמו קסיליטול. קסיליטול הוא ממתיק שמקורו בטבע, ומחקרים מסוימים הראו שהוא מפחית את כמות חיידקי הפה שגורמים לחורים בשיניים. מכיוון שבניגוד לסוכר, הקסיליטול אינו מזין את אותם אורגניזמים, מספרם של אותם חיידקים קטן, ופיכם הופך למקום בטוח יותר עבור השיניים.

ישנם סוגי גומי לעיסה שאפילו מקשים את אמייל השן

כמה יצרני גומי לעיסה מתחילים להוסיף למוצריהם חומר ששמו קזאין פוספופפטיד-סידן זרחתי אמורפי ( CPP-ACP). טוענים שחומר זה, המוכר יותר בשמו המסחר רקלדנט (Recaldent) עושה רה-מינרליזציה, מקשה את אמייל השן, והופך את השיניים לחזקות יותר ופחות מועדות ללקות בעששת.

כשכל האפשרויות האלה ממתינות לכם על במדפי הממתקים על יד הקופות, קל יותר מאי פעם לספק את תשוקתכם למתוק ובה בעת להגן על שיניכם מפני חורים. בפעם הבאה שיתחשק לכם פינוק מתוק, מדוע שלא תלעסו גומי לעיסה ללא סוכר שנלחם בחורים בשיניים, מחזק את אמייל השן ומועיל לשיניים במקום למצוץ סוכריה עתירת סוכר? השיניים שלכם יודו לכם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם‎

עצות לתזונה בריאה

  • 'מאכלים עתירי סוכר מהווים גורם נפוץ מאוד לעששת. יש להתייחס למזונות אלה כחטיפים ולא כמרכיב עיקרי כדי להגן על השיניים שלכם בשנים הבאות.

  • 'כדי לשמור על תזונה מאוזנת, איכלו מגוון מזונות מכל חמשת קבוצות המזון העיקריות.

  • 'אם אתם רוצים לנשנש, בחרו אוכל מזין כגון גבינה, ירקות טריים, יוגורט לא ממותק או פרי.