הידוק שיניים בלילה

חריקת שיניים והידוק שיניים בזמן שנת הלילה מוגדרות כבעיה רפואית ששמה ברוקסיזם. היא מופיעה אצל אנשים רבים בשלב כזה או אחר בחייהם. משך הזמן והחומרה של הבעיה משתנים על פי הנסיבות האישיות של האדם. להלן מה שעליכם לדעת:

תסמינים המראים שאתם חורקים או מהדקים שיניים בלילה

כאבים בפנים ותשישות, במיוחד באזור הלסת, שכיחים בשל הידוק ממושך של השרירים. רבים מהסובלים מברוקסיזם מתעוררים עם כאבי ראש. במקרים רבים השיניים מתחילות לכאוב, והופכות רגישות או רופפות. הן עלולות להיסדק, להישבר או להראות סימני שחיקה באמייל. בן או בת הזוג לשינה עשויים לשמוע צלילים חזקים בעת שאתם חורקים בשיניכם, אך תיתכן גם חריקת שיניים דוממת.

מדוע זה קורה?

לחץ גופני או רגשי הוא האשם העיקרי בברוקסיזם. המשתנים הפיזים כוללים רמת כושר, תזונה, בריאות כוללת והרגלי שינה. גורמים חיצוניים ללחץ ) רגשי עשויים לכלול אתגרים בתחום הכסף, העבודה והיחסים.

אפשרויות טיפול

הבנת מקור הלחץ והטיפול בו עשויים לחסל את חריקת השיניים. נהלו רוטינה מרגיעה לפני השינה, כגון יוגה קלה, אמבט חם או ספל תה צמחים. ישנם אנשים שאומרים שהנחת מטלית חמה על הלסת כאשר הם שוכבים לישון עוזרת להפחית חריקה והידוק של השיניים.

בקרו במרפאת השיניים כדי שרופא השיניים יקבע האם נגרם נזק כלשהו כתוצאה מחריקת שיניכם. רופא השיניים עשוי להמליץ על שימוש במגן לילה בזמן השינה. זהו אביזר ששמים בתוך הפה כריפוד לשיניים בעת חריקה והידוק של השיניים. במקרים קשים עשוי רופא השיניים להמליץ על תרגילים ללסת, כדי לעזור בהרגעת והרפיית השרירים המאומצים.

חריקת שיניים אצל ילדים

גם ילדים עלולים לסבול מחריקה והידוק של השיניים בלילה. רק משום שהם צעירים אין פירוש הדבר שהם חסינים בפני עקה. אם אתם שומעים את ילדכם חורק שיניים בלילה, או שהוא מתלונן על כאבי ראש, כאב שיניים או אי נוחות בפנים, קחו אותו לביקור אצל רופא שיניים לילדים, כדי לבדוק אפשרות להשתמש במגן לילה.

כאשר לא מטפלים בחריקה והידוק השיניים, הדבר עלול להוביל לנזק חמור בשיניים ובלסתות. בנוסף, הסובלים מהבעיה מרגישים מותשים וסובלים גם מכאבים. במידה ואתם חושדים בקיומם של חריקה או הידוק, התקשרו לרופא השיניים עוד היום.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם‎

הדרכים הטובות ביותר לטיפול בחריקת שיניים והידוק שיניים (ברוקסיזם)

  1. 1. התייעצו עם רופא השיניים בנוגע למנח הלסתות שלכם

  2. 2. שקלו להשתמש במגן פה

  3. 3. השתדלו להתגבר על מחשבות שליליות הטורדות את מנוחתכם