שלוש אפשרויות לטיפול בשיניים רגישות בתקציב לחוץ

כשאתה מתכנן את תקציב הבריאות האישי שלך, אל תשכח להקציב סכום מספיק לשמירה על בריאות הפה והשיניים. סעיפי התקציב כוללים לא רק ביקורת במרפאת השיניים, אלא גם את עלות הטיפול היומי בבית. לפניך שלוש שיטות ביתיות לא יקרות שיפחיתו את כאביך ולא יגרמו לבנקאי שלך לטלפן אליך.

לעיסת מסטיק ללא סוכר

לעיסת מסטיק ללא סוכר בעצם אינה טיפול, אלא שיטה שיכולה לעזור לך להפחית את הרגישות באמצעות התמודדות עם הגורמים לרגישות. רגישות בשיניים מופיעה בעיקר בגלל שחיקה של זגוגית השן או כאשר קיימת נסיגת חניכיים. שני המצבים האלה גורמים לכל גירוי, כמו טמפרטורות קיצוניות (חום וקור), להגיע לקצות העצבים שבתוך השן ולגרות אותם, מה שהמוח מפרש כרגישות. מומלץ ללעוס מסטיק ללא סוכר שכן הדבר מגביר את הפרשת הרוק בפה. הרוק שוטף את החומצה שמפרישים החיידקים ברובד השן (פלאק) וכך מגן על השיניים מפני החומצה הגורמת להמסת זגוגית השן ויוצרת חורים בשיניים (עששת). גם למי שאין רגישות בשיניים מומלץ ללעוס מסטיק ללא סוכר. מזונות המכילים סוכר תורמים להיווצרות עששת ומגבירים את הסיכון להתפתחות רגישות בשיניים.

טיפול במשחת שיניים

משחות שיניים מיוחדות לשיניים רגישות הן אפשרות טיפול מצוינת בבית. משחות כאלה מכילות רכיב פעיל נגד רגישות, ובשימוש קבוע בהן לרוב הרגישות תחלוף בתוך שבוע-שבועיים.

הקפדה על תזונה המעודדת רה-מינרליזציה ומחזקת את זגוגית השן

אכילת מזונות מתאימים תעזור לך לחזק את זגוגית השן. מדובר במזונות המכילים מינרלים המחזקים את פני השיניים, והם נמצאים בכל קבוצות המזון. המינרלים העיקריים הם זרחן, פלואוריד וסידן.

כדי לטפל בשיניים רגישות מומלץ שתכלול בתזונה שלך את המזונות הבאים:

  • מזונות עתירי חלבון, כמו עוף, ביצים ודגים - מכילים זרחן, שחשיבותו לבריאות השיניים היא בהיותו אחד המינרלים שמהם מורכבת זגוגית השן.
  • תה - מכיל פלואוריד, שהוא מינרל המחזק את זגוגית השן באמצעות רה-מינרליזציה (תהליך החזרת מינרלים) וכך מגן על השיניים.
  • חלב וגבינה - מזונות עתירי סידן. הסידן הוא המינרל החיוני ביותר לבריאות השן. הוא מגן על זגוגית השן ומחזק את העצמות, כולל עצם הלסת. חלב רזה עדיף על-פני חלב מלא שכן כמות הסידן בו גבוהה יותר. נוסף על תכולת הסידן הגבוהה שיש בחלב ובגבינה, הם עוזרים לאזן את רמת החומציות בפה. לכן, אין כמו המנהג הצרפתי להגיש מבחר גבינות בסיום הארוחה.


זכור שעם הזמן, תזונה עשירה במינרלים ובוויטמינים הנכונים תעזור לרסן את הרגישות בשיניך, מעבר לכך שתזונה כזו בריאה לגוף כולו.

מומלץ שלא להשתמש בשיטת "עשה זאת בעצמך" כשיטה היחידה לטיפול בשיניים רגישות. אם הבחנת ברגישות בשיניים, קבע בהקדם תור לרופא השיניים לזיהוי הבעיה. וחשוב מכך, שמירה נאותה על היגיינת הפה משמעותה מניעה של בעיות. אל תטפל בבעיות רק אחרי שהן צצות. הקפד לצחצח שיניים בקביעות כדי לצמצם את כמות רובד השן, והתרחק ממזונות עתירי סוכר וחומציים, העלולים להאיץ את היווצרות של עששת. היזהר גם מפני חריקת שיניים בשינה, שהיא פעולה העלולה לשחוק בהדרגה את זגוגית השן. האפשרות הזולה ביותר העומדת בפניך לשמור על השיניים היא המניעה.

"מטרת מאמר זה היא לקדם את הידע בנושאים כלליים הקשורים לבריאות הפה ואת ההבנה של נושאים אלה. מאמר זה אינו אמור להחליף ייעוץ, אבחון או טיפול על-ידי אנשי מקצוע. בכל שאלה לגבי בעיה רפואית או טיפול רפואי יש להתייעץ תמיד עם רופא שיניים או איש צוות רפואי מוסמך אחר."

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם‎

רגישות בשיניים

הגדרה

רגישות בשיניים, הידועה גם כרגישות יתר של הדנטין, נוצרת בשן עצמה או במשטחים חשופים של השורש. הדבר מתרחש כתוצאה מהידלדלות שכבת האמייל המגנה על השן, או כתוצאה מנסיגת חניכיים החושפת את הדנטין, השכבה שמתחת לאמייל. נסיגת החניכיים מצמצמת את יכולתם של האמייל והחניכים להגן על השן ועל השורש. 57% מאוכלוסיה סובלים מרגישות בפה.

סימנים ותסמינים

אם מאכלים, משקאות חמים, קרים, מתוקים או חומציים מאוד או נשימה באוויר קר גורמים לרגישות או לכאב באחת השיניים או בכולן, יתכן שיש לכם שיניים רגישות. רגישות בשיניים עשויה לחלוף ולהופיע שוב במשך הזמן.

האם רגישות בשיניים פוגעת בסגנון החיים שלכם?

רגישות בשיניים עלולה להפוך את האכילה והשתייה לחוויה מכאיבה. נסו את אחד מהמוצרים שלנו המיועדים להקלה על שיניים רגישות. שימוש ממושך במוצרים אלו ימנע תופעות כאלו בעתיד.